Random inlägg

Kollade igenom min face lite, och såg mitt "Favoritcitat" som jag satte dit för nog två år sedan.. "When you are content to be simply yourself and don't compare or compete, everybody will respect you."

Jag tycker faktiskt det är ett jävligt bra citat! Det stämmer verkligen, har tänkt på det endel.. För jag är verkligen en sån person som för det mesta skiter i vad folk tycker och tänker om mig, för mig finns det verkligen ingen anledning att försöka vara någon man inte är för att behaga andra.
Menar de personerna som man ska så kallat ska behaga är ju inte personer som igentligen tycker om en eller bryr sig om en? För dem som verkligen tycker om en, är de personerna som älskar dig, no matter what. Tycker fler borde tänka så, men visst det är kanske inte det lätaste för alla, alla är ju olika.
Sen ska alla jämt tävla med allt och alla, det är som hela livet är en stor fet tävlning? En tävling som ingen ingentligen kan vinna.
Sen den biten "everybody will respect you" det är verkligen så, för er där ute som inte vågar vara er själva för det finns folk som inte kan acceptera andra som inte är exakt som dem själva osv. Jag lovar er bara skit i dessa människorna som tror att dem är bättre än andra! De personerna som behöver en hel folkmassa bakom än för att ens våga öppna keften. Visa att ni inte bryr er ett skit! Ingen kommer säga något för att det är ingen mening att försöka trycka ner någon som inte bryr sig. Det är liksom inget kul med det, anser folk. Jag fattar dock inte vad som är det roliga överhuvud taget? men men.
Det är ju dock inte de männsikorna/personerna som måste har ett helt fotbollslag bakom sig som är de som är "Tuffa,coola,häftiga eller de som har respekt" igentligen. Utan det är ni som står ensamma men som endå skiter i vilket.

Fråga mig inte varför jag skrev om detta så helt random. Men jag tycker det är synd, eftersom jag har en massa vänner som alltid ska anpassa sig hela tiden osv. Det verkar bara så sjukt jobbigt och ansträngande, så när jag såg citatet så bara kände jag för att skriva av mig! Hoppas inte alla "tuffingar" där ute tar åt sig allt för mycket! ;o sarry isåfall! :)

(Detta är ju trotts allt bara mina egna åsikter!)


vilken tejjjjjeee?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0