Åh jag blir så jävla arg!






"Aisha, 18: Det var talibanernas order

Aisha, 18, hölls inlåst av sin man i en lada i två år.

Efter ett flyktförsök skar han näsan och öronen av henne.

– Det var talibanerna som beordrade det, säger hon.

Aishas blivande man höll henne fången i ett stall tills hon blev könsmogen. När hon efter två år fyllt tolv, gifte han sig med henne och lät henne komma in i huset. Men då väntade ett nytt helvete för Aisha.

Gömmer sig i kvinnohus:

Mannen slog henne dagligen, ibland så illa att hon var nära döden. Som bestraffning för ett flyktförsök högg han av hennes näsa och öron. Detta hände för ett år sedan och nu har 18-åringen lyckats fly och gömmer sig i ett hemligt kvinnohus i Kabul.

Bilderna av afghanska Aisha i amerikanska Time Magazine, kommer lägligt just när västvärldens politiker överväger att dra tillbaka sina trupper ur landet."

Koperade bara de viktigaste, men asså de är så SJUKT!? Va fan är detta för värd vi lever i.. Jag blir så jävla typ förvånad varje gång jag läser sånna här extremt sjukt äkcligt psykist störda saker. :s

Ah ja vet inte vad ni tycker, men jag tycker de är helt insane!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7577781.ab 


      





Kommentarer
Postat av: Sandra Ackefjord ♥

Det där är bara hemskt :(

2010-08-06 @ 16:46:27
URL: http://sandraackefjord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0